March 18, 2010

Handmade pencil case

nak tgk handmade pencil case tak ?hee*banggabangga*
>>

percaye tak pencil case ni aku yang jahit ?mesti tak kn.
takpela.aku bukan kesa pun.janji aku tau la aku yang buat kn :D
entah ape mimpi tibetibe aku dapat idea nk buat bnde nieh.sebenarnye kn more to nk buat saving la sebab sekarang kn ekonomi semakin gawat.so,tk payah la nk bazir duit mak bapak kn.
tapi bile mak tgk aku huruhara jahit jahit dye cakap;

ibu:nk buat ape ni ka ?
ika:pencil case.
ibu:ha ?beli je la.buatpe susahsusah nk jahit.
ika:biar la.

ibu:dah tkpayah jahit jahit.esok beli je kt kedai.
ika:da nak siap da ponn.
ibu:ape mimpi kau siap nk jahit pencil case ?
ika:umm...(buat bodo)


so that's it.
bile kte nk tolong dye saving duit dye suro kte spend pulak.haish tk faham betul =,=
but then aku cntinue je la sbb bukan susah pon [erk.susah sebnanye]hee.
yela bayangkan 2 batang jarum patah.jari aku naek kebas.tak kire lg dgn tercucuk cucuk tu.
bapak la sengsara.start buat around 10 p.m. sampai la pukul 3 pg.nk siapkan pencil c
ase punye pasal.
kalau la aku boley buat bio mcm tu kn bagus.hailaaa --'

at last siap jugaklaa pencil case aku.cumey tk ?
ekeke.for sure la korg kate tk cumey kn.korg mmg jelousss.HAHA :DD
nk tau tk material dye mmg recycle 100%.

that kain bunga bunga is my skirt time kecikkecik.

then.kain plain tu aku cilok from my sister pnye rak baju.

benang,jarum,zip and lain lain accessories of kos la from ibu pnye mesinjahit.

so,equals to sesen pon tak keluar kn.hm aku mmg bijak.[tp tktaula smpi ble aku tahan pki case ni]hee __^
insyaallah lah bertahan lame,mungkin.



No comments:

Post a Comment