May 4, 2013

Pilihlah oi


Hye ho.

I'm on my election-leave. Which means i'm home and blessed. Well yuwaitiyem cuti sampai Selasa u olls. Hahaha no jangan jealous. Jangan. This sem kitorg memang blessed with cutis yang masyaallah banyaknye. Untung memang untung but well people things always have pro and cons right? The pro is of course lah sebab dapat balik go shopping huha-huha and etc etc. But the cons is (for me lah) my study mood will be on-off on-off on-off and ya knowww its hard to really grab the study mood kan. So yeah thats my problem.

Since all Malaysians are now in the mood of politics so i'm thinking to share a lil bit of my point of views.

Ehem ehem. Hiks

Well. I'm not really good at posting SERIOUS stuffs actually. But I have the urge to post something pasal politik jugak sebab i've been sick about people in twitter and facebook acting like they are mr/mrs-know-it-all. Meh

And........ aku pun ada sense of politik jugak. Kau ingat kau sorang je ada? hahahahhahaha kbai

I'm not pro-BN or apatah lagi pro-pembangkang. I'm neutral. Haha sebab aku pun bukannya layak mengundi lagipun. Setakat ni masih lagi jadi pemerhati. Kalau ikut my mak kan dia suka terangkan benefits BN bagi kat kita(rakyat mesia). Sebab aku pun time tu tak berapa nak tau sangat pasai pembangkang ni so aku setuju ja. Setuju je sebab yelah sapa nak tolong melayu kan kalau UMNO takdak? Sapa nak bagi ptptn kalau BN takdak? Sapa nak naikkan gaji mak ayah aku kalau bukan kerajaan? Sapa nak bagi aku belajar kalau uitm takdak? Sapa sapa sapa sapaaaaaaa????

K stop.

Tapi kan sekarang ni sebab nak pilihanraya (esok sebenarnye) banyak la info yang taktau sahih ke tak keluar kat alam maya ni so view aku in politics issues ni dah meluas sikit. Kalau dulu pandang sebelah mata je kat pembangkang ni tapi sekarang aku boleh brain jugak pas, dap, ke pkr ni cane.

Macam dekat fb ketua pelajar kat sekolah aku dulu kata

 "Hatiku bersama Barisan, namun akalku bersama Pakatan."

He also has a good point by saying 

"Aku percaya masa hadapan dan perjuangan Barisan akan lebih cerah dan suci pabila dapat ditumbangkan.

Kerajaan itu bukan milik Barisan, kerajaan itu adalah milik rakyat !"


Ya know kita belajar pun ada persaingan supaya kita improve for better. Not even saying that after I read this i've become pro-pembangkang plak kan. I have 5 more years to sit back and look at apa parti yang menang lepas ni boleh buat.

I have 5 more years to think and choose what's good to my next gen.  







This was what i got when i googled 'choose tumblr photo'. Gayboy much. euwwww





No comments:

Post a Comment